در باره من

سخنگوی العراقیه: تمدید مهلت صد روزه از سوی مالکی تلاش برای فرار از مسئولیتهاست


 روزنامه الدستور عراق ۱۸ خرداد، حیدر ملا نخست‌وزیر را به پذیرفتن مسئولیت شکست در اداره پرونده امنیتی طی دوره گذشته و هم‌چنین مسئولیت ۱۸۰۰روزی که مسئولیت دولت اولش را برعهده داشت فراخواند.
حیدر ملا گفت:“ اگر مالکی از وزرا می‌خواهد تا در رابطه با صدروز گذشته گزارشاتی ارائه کنند، آیا خود او هم گزارشات مشابهی از وزارتخانه‌های دفاع، کشور و امنیت ملی که مسئولیت آن را در حال حاضر بر عهده‌دارد و شاهد پس‌رفت زیادی در عملکردشان بوده‌اند ارائه خواهد کرد”.

 حیدر الملا سخنگوی لیست العراقیه تمدید مهلت صد روزه از سوی نخست‌وزیر نوری المالکی را، تلاش او برای فرار به جلو و انکار مسئولیت هایش در قبال مردم عراق که علیه خرابی وضعیت امنیتی و خدماتی و بیکاری و دستگیری بیگناهان به اعتراض بر خواسته‌اند دانست.. از سوی دیگر ظافر العانی، دبیرکل تجمع ملی آینده عراق و از رهبران العراقیه از نخست‌وزیر خواست تا مانند سایر وزاری دولت دستاوردهایش در زمینه امنیتی را طی مدت صد روزه ارائه نماید. به گزارش خبرگزاری آیپا ۱۸ خرداد، ظافر العانی در بیانیه‌ای که خبرگزاری مستقل ایپا نسخه ای از آن را دریافت کرد گفت ”با همان الگوی وزیران دیگر از مالکی خواسته می‌شود مشخص کند که به‌عنوان سر پرست تمامی وزارتخانه‌های امنیتی و به‌عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح دستاوردهایش در پرونده امنیتی در خلال این ۱۰۰روز چه بوده است؟ ”
دکتر ظافر العانی هم‌چنین در خصوص سخنرانی اد ملکرت راجع به حقوق‌بشر گفت: ”اظهارات اد ملکرت فقط یک تعارف غیرقابل قبول از حساب مردم عراق به نفع دولتی است که دارای سیاه‌ترین پرونده در زمینه حقوق‌بشر است ”.
قابل ذکرا ست که اظهارات ملکرت نارضایتی گسترده ای را در بین سازمان های مجتمع مدنی و برخی از جریانهای سیاسی به‌دلیل آن‌چه که آن را فرار از واقعیت و تعارف با دولت از حساب مردم دانستند برانگیخت».

آرشیو وبلاگ

آرشیو وبلاگ