در باره من

جعفر پویه - قتل دختر به جرم خاکسپاری پدر

روز گذشته (چهارشنبه) گماشتگان و آدمکشان علی خامنه ای جنایت دیگری را رقم زدند و خانم هاله سحابی، فرزند عزت الله سحابی از بنیانگذاران شورای ملی مذهبی را در مراسم خاکسپاری پدر با ضرب و شتم به قتل رساندند.
عزت الله سحابی از فعالان قدیمی جریان موسوم به ملی مذهبی بود که در سن ۸۱ سالگی در گذشت. او و کوشندگان جریان ملی مذهبی از کسانی بودند که تلاش داشتند رژیم استبدادی مذهبی ولایت فقیه را اصلاح کنند. فعالیت آقای سحابی و جریان همراه او که سعی داشت تا استبداد مذهبی حاکم را مردم پسند کند، چیزی جز زندان و بدرفتاری و ممنوعیت از همه حقوق قانونی و شهروندی برای آنان به همراه نداشت. آقای سحابی بارها توسط رژیم جمهوری اسلامی زندانی و برای اعتراف به تلویزیون کشانده شد. اوج بدرفتاری و شقاوت رژیم ولایت فقیه تا جایی بود که حتا از بیماری و کهولت سن عزت اله سحابی نیز سوواستفاده کرد و او را تا آنجایی که می توانست تحت شدیدترین بدرفتاریها قرار داد.

رژیم جمهوری اسلامی که از هر گردهمآیی مردم وحشت دارد و مراسم خاکسپاری و تشییع فوتبالیست معروف، ناصر حجازی در دو هفته گذشته را در کارنامه خود داشت، سعی کرد تا حداکثر سخت گیری را در مورد خانواده سحابی اعمال کرده تا از شرکت اقشار مختلف مردم در مراسم خاکسپاری جلوگیری کند. طبق خبرها، شب چهارشنبه تعدادی از ماموران اطلاعاتی رژیم در منزل عزت الله سحابی بسر بردند تا بتوانند جلو هر گونه فعالیت آنان برای برگزاری یک مراسم عمومی را بگیرند. خانم هاله سحابی، فرزند آقای سحابی که خود از فعالان سیاسی و مدنی و عضو مادران صلح است و به جرم شرکت در تجمع غیر قانونی در بیدادگاه رژیم محکوم و در زندان بسر می برد، برای شرکت در این مراسم توسط زندانبانان به خانه پدر آورده می شود. او که به حضور ماموران در منزل مشکوک بوده، از ترس دزدیده شدن جنازه توسط ماموران تا صبح بیدار می ماند تا از دزدی جنازه که رویه وزارت اطلاعات رژیم است جلوگیری کند.
صبح چهارشنبه طبق قرار بین خانواده سحابی و ماموران اطلاعاتی، بنا بر این می شود تا جنازه از درب منزل تا سر کوچه تشییع شده و سپس توسط آمبولانس به گورستان لواسان منتقل شود. اما این اتفاق نمی افتد و به محض اینکه جنازه از درب منزل برون آورده می شود، ماموران اطلاعاتی و لباس شخصیها و نیروهای انتظامی به مردم و تابوت حمله ور شده و سعی در تصاحب جنازه می کنند. خانم سحابی که با ماموران قرار گذاشته بود، به این عمل آنان اعتراض می کند اما ماموران به جای پاسخگویی او را زیر ضرب مشت و لگد می گیرند و پس از به قتل رساندن هاله سحابی، جنازه پدرش را مصادره کرده با خود می برند و پیکر لَت و کوب شده او را نیز به درمانگاه لواسان منتقل می کنند. طبق گفته اکبر دلاور، کارشناس مرکز فوریتهای پزشکی لواسان "وقتی خانم سحابی را به این مرکز منتقل کردند، حداقل ۳۰ دقیقه از زمان فوت او می گذشت".
اینگونه ماموران قاتل و سرکوبگران بی شرافت و وجدان علی خامنه ای، دختری را به جرم شرکت در مراسم خاکسپاری پدر، پیش چشم مردم و در انظار عمومی به قتل می رسانند. علیرضا جانه، یکی از جانیان و مزدوران خامنه ای در مورد این قتل به خبرگزاری حکومتی ایسنا گفت: "خانم هاله سحابی بیماری قلبی داشتند. مدارک پزشکی وی نیز موجود است. فوت پدر و گرمای هوا مزید بر علت و منجر به فوت ایشان شد."
اما این همه ماجرا نیست، مزدوران و جانیان علی خامنه ای برای سرپوش گذاشتن بر قتل عمد خود، خانواده سحابی را وادار کردند تا برخلاف عرف مردم ایران، پیکر خانم سحابی را شبانه دفن کنند. پیکری که باید به پزشکی قانونی منتقل می شد و برای مشخص شدن علت مرگ به عنوان سند جنایت رژیمی آدم کش مورد کالبد شکافی و تحقیق توسط پزشک قانونی بی طرف قرار می گرفت، شبانه توسط مزدوران خامنه ای در گورستان لواسان و در کنار پدر، دفن می شود. اینگونه رژیم جنایتکار و آدمکش خامنه ای فکر می کند می تواند بر جنایتی که روزانه بر مردم ایران روا می دارد و رفتار با خانواده سحابی نمونه ای از آن است، سرپوش بگذارد.
رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی و رهبر و ولی فقیه آن علی خامنه ای، قاتل خانم هاله سحابی و هزاران نفر از فرزندان مردم ایران است. رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی سرکوب کننده آزادیهای اساسی مردم ایران، برباد دهنده ثروت ملی آنان و نابود کننده کشور است. رهبر و ولی فقیه چنین رژیم به اتهام جنایت علیه بشریت باید در دادگاهی صالح محاکمه شود. بساط آدمکشان، دزدان و دغلکاران جمهوری اسلامی باید برچیده شود تا مردم ایران بتوانند به حقوق اساسی خود دست یابند.

آرشیو وبلاگ

آرشیو وبلاگ