در باره من

کلینتون: ایالات متحده آمریکا از قطع اینترنت در سوریه عمیقا نگران است

تحولات قيام سوريه در روز شنبه: بيانيه هيلاري کلينتون، شرکت 100هزار نفر در مراسم تشيع جنازه شهداي روز جمعه در حما
تحولات قیام سوریه در روز شنبه: بیانیه هیلاری کلینتون، شرکت ۱۰۰هزار نفر در مراسم تشیع جنازه شهدای روز جمعه در حما
ایالات متحده آمریکا روز شنبه از تعطیل شدن اینترنت در سوریه اظهار نگرانی کرد و هشدار داد که رژیمی که شدیداً تحت فشار قرار دارد و تلاش برای ساکت کردن تظاهر‌کنندگان دارد ”نمی‌تواند از تغییر و‌گذاری که در حال حاضر در جریان است جلوگیری نماید ”.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ۱۴ خرداد- واشنگتن ، درحالی‌که تظاهراتهای مرگبار  ضددولتی در سوریه شدت می‌یابد، هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا طی بیانیه‌یی گفت ”ما از گزارشاتی مبنی بر تعطیلی اینترنت و بعضی از شبکه‌های موبیل ارتباطی در سراسر سوریه عمیقا نگران هستیم ”.
او اضافه کرد ”ما هر تلاشی برای سرکوب  حقوق آزادی بیان  ، آزادی اجتماعات و  آزادی تشکل مردم سوریه را محکوم می‌کنیم ”.

شاهدان عینی گفتند که روز جمعه در  دمشق و شهر ساحلی لاتاکیا خطوط اینترنت قطع گردیدند، یک شرکت  مانیتور کننده اینترنت که در آمریکا مستقر است گفت دو سوم شبکه‌های کشور از دسترسی به وب قطع شده‌اند.
دیپلومات ارشد آمریکا [کلینتون] گفت ”دولت سوریه باید درک کند که تلاش جهت ساکت کردن مردم، از تغییر و‌گذاری  که درحال حاضر در جریان است جلوگیری نخواهد کرد. ما  معتقدیم که حتی در صورت وجود موانع عمده‌یی مردم سوریه راهی را برای شنیده شدن صدایشان خواهند یافت و باید بیابند ”...
کلینتون گفت ”ما چنین قطع کردنی را با قویترین زبان محکوم می‌کنیم ”...
یک گروه حقوق‌بشری گفت روز شنبه   بیش از ۱۰۰هزار نفر از مردم در مراسم تشیع جنازه و عزاداری تظاهر‌کنندگان کشته شده توسط نیروهای امنیتی در حما شرکت کردند.
قربانیان جزو ۵۳نفر کشته شده در تظاهراتهای ضد رژیم در روز جمعه در سراسر سوریه بودند...

آرشیو وبلاگ

آرشیو وبلاگ