در باره من

رویتر: تلاشها برای یافتن راه حلی برای اشرف، موضوعی مبرم و عاجل برای هر دو سوی اقیانوس

خبرگزاری رویتر ۳۰خرداد۱۳۹۰ـ شورای ملی مقاومت ایران، روز شنبه ۱۸ ژوئیه یک گردهمایی عظیم در ویلپنت در حومه پاریس برگزار کرد، تا در پی سرکوب خشونتبار نیروهای عراقی به این کمپ، خواستار جابجایی حدود ۳۴۰۰ تن از ساکنان کمپ اشرف به کشورهای غربی شود.

بنا به تأیید سازمان ملل متحد، نیروهای عراقی در روز هشتم آوریل به کمپ اشرف واقع در شرق عراق حمله کردند. منابع ملل متحد گفتند ۳۴ تن از ساکنان این کمپ در این حمله کشته شدند.
بحران در این کمپ در حال شدت یافتن است و تلاشها برای یافتن یک راه حل به یک موضوع مبرم و عاجل برای هر دو سوی اقیانوس اطلس تبدیل شده است.
این گردهمایی درست در آستانه اجلاس وزیران خارجه اتحادیه اروپا در ۲۰ ژوئن در لوکزامبورگ که قرار است در این باره گفتگو شود، برگزار میشود. همچنین قرار است وزارت خارجه آمریکا در ماه ژوئیه یا اوت تصمیم خود را نسبت به این که آیا مجاهدین را پس از یک کارزار و مناقشه طولانی از لیست سازمانهای تروریستی و ممنوعه خارج کند، اعلام نماید.
اعضای کنگره آمریکا و نمایندگان پارلمانی از کشورهای مختلف اتحادیه اروپا و کشورهای عرب همچنین در این گردهمایی شرکت کردند. تام ریچ، وزیر سابق امنیت داخلی آمریکا به رویتر گفت: «در دورانی که من برای دولت آمریکا کار می کردم، هیچگاه هیچ عمل تروریستی از این افراد ندیدم. ایالات متحده آمریکا باید مجاهدین را از لیست سازمانهای ترویستی و ممنوعه خود خارج کند و توجیه عراقیها در تعدی و تاراج و حمله (به اشرف) را خنثی نماید. این یک قتل عام است، آنها شهروندان غیرمسلح هستند». 
وزیر سابق امنیت داخلی آمریکا در ادامه مصاحبه خود به رویتر افزود: «آمریکا باید مجاهدین را از لیست سازمانهای تروریستی خارج کند و به جای آن نگران رژیم ایران باشد». 
یک هیأت پارلمانی اروپایی در ماه مه از عراق بازدید کرد، ولی اجازه دیدار از کمپ اشرف را نیافت. در بازگشت، این هیآت پیشنهاد جابجایی این پناهندگان را به اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا و احتمالا کانادا و استرالیا داد.
دولت آمریکا تاکنون پیشنهاد کمک برای جابجایی ساکنان به نقاط دیگر عراق به منظور ممانعت از یک خونریزی بزرگتر، زمانی که عراق بخواهد هدف اعلام شده خود در بستن این کمپ در ماه دسامبر را عملی کند، داده است. شورای ملی مقاومت ایران میگوید پیشنهاد آمریکا مانند ایجاد یک «آشویتز» دیگر است.
شورای ملی مقاومت ایران همچنین ویدیویی را منتشر کرد که در آن یک حمله توسط نیروهای عراقی به مخالفان ایرانی در کمپ در عراق که طی آن ۳۴ تن به قتل رسیدند را نشان میدهد. در این فیلم نشان داده شده است که نیروهای عراقی به کمپ حمله کردند و با گشودن آتش به روی ساکنان آنها را مجروح کردند و مجروحین را از صحنه خارج میکنند. در پایان نیز اجساد قربانیان روی برانکارد در کنار یکدیگر قرار داده شده است».

آرشیو وبلاگ

آرشیو وبلاگ