در باره من

فشار جهانی و واکنشهای دیکتاتوری آخوندی!


دیکتاتوری آخوندی  در واکنش به تشدید فشارهای جهانی و گزارش اخیر  مدیر آژانس بین المللی اتمی، از سه برابر کردن غنی سازی ۲۰درصد و نصب سانیریفیوژهای نسل جدید خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس ۱۸ خرداد، فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم در گفتگو با خبرنگاران گفت: امسال تحت نظارت آژانس، غنی سازیِ ۲۰ درصد را از سایت نطنز به سایت فردو منتقل می‌کنیم و توان آن را به سه برابر افزایش می‌دهیم و این جواب پاسخی بود که آژانس طلب می‌کرد.
وی افزود: غنی سازی ۲۰ درصد در سایت نطنز متوقف نمی‌شود تا اینکه با نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطمئن شویم که در سایت فردو، دو برابر وضع کنونی تولید می‌کنیم. پس از آنکه ظرفیت تولید را در سایت فردو به سه برابر افزایش دادیم آنگاه بخش ۲۰ درصد سایت نطنز را متوقف و به صورت کامل به فردو منتقل می‌کنیم.

رئیس سازمان اتمی رژیم با اشاره به صحبتهای احمدی نژاد در باره سانتریفیوژهای نسل جدید، در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته اش گفت:: … به‌ زودی زنجیره‌های اولیه ۱۶۴‌تایی سانتریفیوژهای این نسل را نصب می‌کنیم تا بعد از نتیجه‌گیری، آن را نهایی کنیم. تحقیقات صورت گرفته درخصوص سانتریفیوژهای نسل جدید هم در سایت فردو و هم در سایت نطنز بوده است.
معاون احمدی نژاد پاسخ مشخصی در مورد زمان راه اندازی نهایی نیروگاه بوشهر نداد و گفت: برق هسته‌ای این نیروگاه زمانی به شبکه سراسری وصل می‌شود که بتوانیم قدرت را به ۵۰۰ مگاوات الکتریکی برسانیم و تحویل وزارت نیرو بدهیم و از این وزارتخانه تأییدیه بگیریم.
یادآوری می شود یوکیا آمانو مدیرکل  آژانس دو روز پیش از اطلاعات جدید آژانس خبر داد که این اطلاعات حاکی  از وجود فعالیتهای پنهانی مرتبط با جنبه های محتمل نظامی برنامه اتمی رژیم ایران چه در گذشته و چه در حال حاضر، می باشند. شاخص هایی وجود دارند که فعالیتهای مشخصی همچنان در حال انجام هستند.

آرشیو وبلاگ

آرشیو وبلاگ