در باره من

شامگاه شنبه طوفان تويت براي نجات جان غلامرضا خسروي سازمان عفو بين الملل نيز به طوفان توئيت ايرانيان پيوست


ساعت  ۱۱:۳۰  شامگاه  جمعه ۱۷ شهريور برابر با ۷ سپتامبر  به وقت ايران گروهي از فعالان شبکه‌هاي مجازي براي جلب توجه افراد بيشتري به حکم اعدام زنداني سياسي غلامرضا خسروي سوادجاني ، تصميم به ايجاد يک «توفان توئيت» در شبکه‌ي مجازي توييتر گرفتند و  در اين توفان توييت کاربران اين رسانه ي اينترنتي هماهنگ با هم در يک هنگام، متن مشترکي را منتشر نمودند و بيش از يك ميليون ارسال كردند. 
امروز شنبه نيز كاربران تويتر بخش دوم اين توفان توئيت براي جلو گيري از اعدام  زنداني سياسي غلامرضا خسروي  كه به جرم هواداري از سازمان مجاهدين  خلق ايران به اعدام محكوم گرديده است , اجرا مي كنند و از همه ايرانيان و ديگر فعالين در شبكه تويتر و .... مي خواهند با پيوستن به اين توفان توئيت و رساندن پيام اعتراض خود به گوش جهانيان  مانع از اجراي حكم اعدام   وي شوند.

 شامگاه جمعه سازمان عفو بين الملل نيز  به طوفان توئيتر براي نجات جان زنداني سياسي محکوم به اعدام، غلامرضا خسروي، پيوست. عفو بين الملل در صفحه تويتر خود نوشته است:  ” ما بخشي از توفان توئيت براي  نجات جان غلامرضا خسروي هستيم”  فعالين شبكه تويتر  در يك همكاري مشترك و با انتشار فراخوان براي نجات جان غلامرضا خسروي در هافينگتن پست  به وظيفه ملي , ميهني و انساني خود به نحوي شايسته و ستايش انگيز قيام كردند.
يكي از فعالين تويتردر اين باره نوشته است: . تلاش براي نجات جان خسروي بسيار  با شکوه بود . همراهي همه حاميان حقوق بشر براي نجات جان  غلامرضا خسروي   در يک ساعت و  همه تنها به يک مساله مي‌‌انديشيديم  و قدرت خود را نشان  مي داديم  .  در ساعت ۱۱:۳۰  شب به وقت ايران همه قطرهِ ‌ها تبديل به رود خروشاني شد   و به مدت يک ساعت #savehim در صدر ترند هايي تويتر قرار گرفت.    امروز هم ميخواهيم طوفان ديگري بر پا کنيم و ظلم آخوند‌ها را فرياد کنيم به اين طوفان بپيونديد امروز همان ساعت ۱۱:۳۰ شب به وقت ايران به اطلاع دوستان خواهد رسيد
savehim #
همچنين لازم به ذکر است که نيم  ساعت قبل از شروع توئيت کليد واژ ه ها و متن هاي از پيش تعيين شده در وبلاگ و همچنين رويداد فيس بوکي زير منتشر خواهد شد و علاقمندان مي توانند با کپي برداري کليد واژها و متن از اين آدرسها در اين طوفان مشارکت داشته باشيد.
وبلاگ: http://tweetstormiran.blogspot.ca/2012/09/emergency-friday-tweet-storm-save.html
فيس بوک: https://www.facebook.com/events/397002607033524

زمان:شنبه  ۱۸  شهريور ساعت ۱۱:۳۰ شب به وقت ايران

Location: Twitter.com (worldwide)

Time: 3PM EST, 12 pm California time, 11:30pm Tehran time, 9PM Mainland Europe, 8PM London time

How: Instructions will be posted shortly at this blog: http://tweetstormiran.blogspot.ca/2012/09/emergency-friday-tweet-storm-save.html

غلامرضا خسروي؛ زنداني‌اي که دوبار محاکمه شد

دويچه وله:
هواداري از سازمان مجاهدين و تحمل شش سال زندان در دهه ۱۳۶۰، سپس کمک مالي به اين سازمان و ارسال عکس و ايميل براي آن‌ها در دهه ۱۳۸۰، اتهاماتي هستند که غلامرضا خسروي را پاي چوبه دار برده‌اند.

بيستم شهريورماه تاريخي است که براي اجراي حکم غلامرضا خسروي، زنداني سياسي اعلام شده است؛ جوشکار ۴۷ ساله‌اي که اولين بار در سن ۱۶ سالگي و در سال ۱۳۶۰ به اتهام هواداري از سازمان مجاهدين خلق دستگير و مدت ۶ سال را در زندان گذراند.

سال ۱۳۸۶ بار ديگر در رفسنجان دستگير و به اتهام جاسوسي براي سازمان مجاهدين به سه سال حبس قطعي و سه سال حبس تعليقي محکوم شد. دادگاه تجديدنظر اما در اقدامي کم‌سابقه محکوميت وي را تشديد و شش سال حبس قطعي را براي اين زنداني تاييد کرد.
اسنادي که بازپرس پرونده براي اثبات جرم جاسوسي به دادگاه ارائه کرده بود، شامل چند عکس از ديوارنوشته‌هايي در حمايت از سازمان مجاهدين بود که وي از طريق ايميل براي اين سازمان ارسال کرده بود. همچنين کمک‌هاي مالي‌اي که آقاي خسروي براي اين گروه فرستاده بود.
به گفته‌ي مهناز پراکند، وکيل، اين‌ها هيچيک مصداق جرم جاسوسي نيستند.
محاکمه براي بار دوم؛ اين‌بار به جرم محاربه
غلامرضا خسروي در حين گذراندن محکوميت شش ساله خود با مشکل ديگري روبرو مي‌شود. حيدري‌فرد داديار دادسراي امنيتي وقت تهران که هم‌اکنون به دليل تيراندازي در يک پمپ بنزين از سمت خود تعليق شده، در نامه‌اي به دادستان رفسنجان از او مي‌خواهد که پرونده خسروي را به تهران بفرستد.
مهناز پراکند، که در زمان وکالت عبدالفتاح سلطاني در اين پرونده، همکار او بوده، مي‌گويد اين درخواست کاملا غيرقانوني بود. او توضيح مي‌دهد: «براي احاله‌ي اين پرونده به تهران، علتي که در پرونده منعکس شده اين است که گفته‌اند با توجه به اين که تهران احاطه بيشتري به موضوع دارد، پرونده بايد به تهران احاله ‌شود. يعني به اين صورت ديوان‌عالي کشور براي احاله پرونده به تهران موافقت کرده که اصلاً قانوناً چنين موجبي پيش‌بيني نشده است. يعني در قانون به اين عنوان و به اين سبب اجازه نداده‌اند که ديوان‌عالي کشور بخواهد با احاله‌ي پرونده‌اي از يک استان به استان ديگر، يا از شهري به شهر ديگر موافقت کند»
از طرف ديگر اصلا رسيدگي مجدد به يک پرونده مختومه نيز جنبه قانوني ندارد. خانم پراکند در اين باره چنين مي‌گويد: «پرونده در رفسنجان رسيدگي شده بود، حکم قطعي صادر شده بود و در نتيجه اعتبار امر مختوم کيفري را پيدا کرده بود. وقتي پرونده‌اي اعتبار امر مختوم کيفري را پيدا مي‌کند، ديگر به‌هيچ عنوان نمي‌شود با همان موضوع نسبت به همان شخص دوباره پرونده را به جريان انداخت و با يک اتهام يا عنوان مجرمانه‌ي ديگري مورد رسيدگي قرار داد. متأسفانه در اين مورد تمامي اين مراحلي که طي شده، همه خلاف قانون بوده است».
حکمي که حتي قاضي پيرعباسي نيز آن را رد کرد
علي‌رغم تمامي اين موارد خلاف قانون، پرونده غلامرضا خسروي به تهران مي‌آيد. به گزارش خبرگزاري هرانا اين زنداني پس از بازجويي‌هاي طولاني و تحمل ۲۰ ماه انفرادي دربازداشتگاه اداره اطلاعات و زندان ۶۴ وزارت دفاع در هشتم آذر ماه سال ۱۳۸۸ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضي پيرعباسي، به اتهام محاربه محاکمه مي‌شود.
قاضي اما به اين دليل که در مورد اين زنداني قبلا حکم در شهرستان صادر شده، راي به عدم صلاحيت دادگاه مي‌دهد اما با دخالت ديوان عالي‌کشور دادگاه مجددا تشکيل و در نهايت عليرضا خسروي در سال ۸۹ به اتهام محاربه به اعدام محکوم مي‌شود.
اين حکم از سوي ديوان‌عالي کشور تاييد شده و حتي زمان اجراي آن نيز ۲۰ شهريور ماه اعلام شده است.
سازمان عفو بين‌الملل طي بيانيه‌اي ضمن محکوم کردن اين حکم از همگان درخواست کرده تا با نوشتن نامه به مقامات قضايي جمهوري اسلامي و نيز علي خامنه‌اي رهبر جمهوري اسلامي، جلوي اجراي اين حکم را بگيرند.
مهناز پراکند مي‌گويد اکنون تنها راه نجات‌ اين زنداني اين است که محسني اژ‌ه‌اي دادستان کل کشور براساس ماده ۱۸ آيين دادرسي کيفري تقاضاي اعاده دادرسي کند.