در باره من

 پیوستن ائتلاف کردی به العراقیه در تعلیق شرکت در جلسات پارلمان

تعطیل جلسات پارلمان وگسترش بحران سیاسی عراق پیوستن ائتلاف کردی به العراقیه در تعلیق شرکت در جلسات
ائتلاف کردی درهمبستگی با فراکسیون العراقیه؛ جلسات پارلمان عراق را تحریم کرد و پارلمان عراق به دلیل به حد نصاب نرسیدن، برای دو هفته تعطیل شد.

خبرگزاری نینای عراق به نقل از یک منبع پارلمانی گزارش داد: ائتلاف کردی و فراکسیون تغییر جلسه امروز پارلمان را در همبستگی با فراکسیون العراقیه تحریم کردند.
تلویزیون بغداد گزارش داد بعد از اینکه فراکسیونهای کردستان و تغییر وارد جلسه پارلمان نشدند، مجلس به حد نصاب نرسید و تشکیل جلسه هایش را پانزده روز به تاخیر انداخت.

تلویزیون الشرقیه ۲۸ آذر،   نیز گزارش داد منابع پارلمانی گفتند که موضع این دو لیست در اعتراض به نقض قوانین و  شانه خالی کردن قوه مجریه از اجرای توافقات صورت گرفته بین فراکسیونهای سیاسی است که بر اساس آنها دولت فعلی شکل گرفت.
به گزارش تلویزیون الشرقیه ۲۷آذر، میسون الدملوجی سخنگوی رسمی العراقیه  گفت:  عراق بصورتی پی گیرانه به سمت فرد گرایی و تک روی جدیدی پیش می رود و این چیزی است که العراقیه و دیگر فراکسیونها از بابت آن نگران هستند … دولت فعلی بحران ایجاد می کند و تشنه این بحرانها است.

وی که با تلویزیون الشرقیه مصاحبه می کرد افزود: مسئولیت بازتابهای سیاستهای نوری مالکی بر اوضاع عراق و بر وحدت ملی و  آنچه امروز در عراق  رخ می دهد متوجه نوری المالکی است. امروز استان واسط خواهان تشکیل ایالت است و قبل از آن بصره و بقیه مثل کربلا و دیوانیه و طبعا صلاح الدین و دیالی و الانبار و غیره همین خواسته را مطرح کرده اند، …

آرشیو وبلاگ

آرشیو وبلاگ