در باره من

خبرگزاری فرانسه: گوترز میخواهد «بلافاصله» استاتوی پناهندگان اشرف را مشخص کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه ۶دی، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل ، آنتونیو گوترز توافق به امضاء رسیده میان عراق و سازمان ملل در مورد ۳۴۰۰ پناهنده ایرانی که در کمپ اشرف واقع در شمال بغداد اقامت دارند را تبریک گفت و اظهار داشت که کمیساریای عالی پناهندگان باید «بلافاصله» مسئله استاتوی آنها را حل و فصل کند.

بر اساس این توافقنامه که یکشنبه به امضاء رسید، پیش بینی شده است که ایرانیان مخالف رژیم تهران  در مکانی  در عراق مورد استقبال قرار گیرند تا زمانی که مسئله استاتوی آنها توسط سازمان ملل حل و فصل شود.
به این منظور، عراق تاریخ بستن کمپ اشرف را که ابتدا برای پایان سال برنامه ریزی شده بود به آوریل آینده موکول کرد.
آقای گوترز طی اطلاعیه ای توضیح داد که «کمیساریای عالی پناهندگان در این روند دخیل است و بی صبرانه منتظر انتقال داوطلبانه و صلح آمیز متقاضیان پناهندگی به سایت موقت است تا کمیساریای عالی پناهندگی بتواند بلافاصله اقدام به تشخیص استاتوی آنها نماید.»
بر اساس این توافق نامه عراق «بایستی امنیت ساکنان را در مکان جدید تأمین کند » اما هیچ مکان یا تاریخ انتقالی مشخص نشده است.
آقای گوترز گفت «من همه طرفها را به همکاری در حسن نیت برای تضمین یک روند صلح آمیز فرا میخوانم.» وی همچنین از جامعه بین المللی خواست تا با ارائه «مکانهایی برای باز اسکان، راه حل های پایداری» برای حل سرنوشت این ایرانیان بیابد.
کمپ اشرف توسط سازمان مجاهدین خلق ایران اصلی ترین سازمان تشکیل دهنده شورای ملی مقاومت ایران کنترل میشود.

آرشیو وبلاگ

آرشیو وبلاگ