در باره من

 سخنگوی العراقیه: ضرب الاجل بستن اشرف و جا بجایی یک پروژه رژیم ایران برای حذف فیزیکی آنهاست

بیانیه سخنگوی العراقیه : به نماینده ویژه ملل متحد خاطر نشان کرده ایم ضرب الاجل بستن اشرف و جابجایی اجباری، یک پروژه  رژیم ایران برای حذف فیزیکی آنهاست
این یک امر واضح و آشکار است که جابجایی اجباری  ساکنان اشرف یک پروژه اطلاعات رژیم ایران است .
 این حقیقت در آخرین ملاقات  دکتر صالح مطلک و جمع بزرگی از سران و شخصیت های العراقیه با آقای مارتین کوبلر نماینده ویژه دبیر کل ملل متحد در تاریخ  ۱۳ دسامبر ۲۰۱۱ نیز خاطر نشان گردید.


 همچنین به نماینده ویژه دبیرکل برای چندمین بار گفته شد  جریانات سیاسی عراق به استثناء یک جریان مشخص، خواهان خونریزی در اشرف برای رضایت رژیم ایران نیستند وپروژه حمله برای جابجایی اجباری، طرحی برای برآورده کردن خواسته رژیم ایران است.
یک پروژه سیاسی با تحریک برخی طرفها وجود دارد که میخواهد این تلقی را ایجاد کند که یک تمایل برای اخراج ساکنان اشرف از عراق وجود دارد. این یک طرح وبرنامه شناخته شده است که وزارت اطلاعات رژیم ایران آن را به حرکت در میآورد و منعکس کننده تمایل حقیقی و اراده فرزندان ملت عراق نیست و به یقین  این امر از سوی ما رد شده است.
نتیجه اینکه ما بارها به اسم العراقیه و کمیسیون حقوق بشر پارلمان،  بر ضرورت استقرار ناظران سازمان ملل متحد و نیروهای کلاه آبی برای حفاظت از این کمپ تأکید کرده ایم .

تأکید بر این امر نیز ضروری است که سکوت ارگانهای بین المللی میتواند به رضایت و بی تفاوتی تعبیر شود و مورد بهره برداری کسانی قرار گیرد که تحت فشارهای خارجی، در گذشته نیز دست به نقض حقوق ساکنان اشرف و خونریزی زده اند.
 از این رو اعلام ممنوعیت جابجایی اجباری ساکنان اشرف در داخل عراق و و لغوضرب الاجل  و تأکید برضرورت شروع کار کمیساریای عالی پناهندگان بیش از هر زمان دیگر  ضروری است.

در شرایطی که تضمینی برای رفتار انسانی با ساکنان اشرف وجود ندارد و نفوذ رژیم ایران در عراق همه مرزهای متصور را درهم شکسته است، جابجایی اجباری و بدون توافق با ساکنان اشرف، گزینه و  راه حل نیست. این تنها به توطئه های رژیم ایران علیه اپوزیسیونش میدان میدهد و باید از دستور کار مباحث مربوط به یافتن راه حل در مورد این موضوع حذف شود.
حیدرالملا
سخنگوی فراکسیون العراقیه
 و گزارشگر کمیسیون حقوق بشر مجلس نمایندگان عراق 
۱۴ دسامبر

آرشیو وبلاگ

آرشیو وبلاگ